مجمع منتظران المهدی(عجل الله)-جوادیه تهران

هرکه اینجا عشق بازی میکند روز محشر سر فرازی میکند هر که آید بر در این میکده مهدیش مهمان نوازی میکند

مجمع منتظران المهدی(عجل الله)-جوادیه تهران

هرکه اینجا عشق بازی میکند روز محشر سر فرازی میکند هر که آید بر در این میکده مهدیش مهمان نوازی میکند

مراسم عزاداری در فاطمیه دوم

 

لطفاً برای مشاهده خلاصه مطالب عنوان شده در سخنرانی جلسات به ادامه مطلب مراجعه فرمائید.

شب اول: شنبه مورخ 25/02/89.

شروع مراسم: با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء.

ساعت 45/20: تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط قاری محترم آقای مهدی صادقی.

ساعت 21: آغاز سخنرانی استاد غلامرضا کریملو.

 ادامه سلسله مباحث "رهزنان" با موضوع : چشم

مقدمه: شیطان بعنوان رهزن، همواره سعی و تلاش می نماید که چشم را از امتیاز بینایی معنوی محروم سازد تا انسان راه (صراط مستقیم) را تشخیص نداده و به بیراهه کشیده شود.

v     روشها و ابزار شیطان برای زوال بینایی معنوی چشم:

1.نگاه به نامحرم: در روایات اهل بیت علیهم السلام بعنوان تیری که توسط شیطان رها شده، معرفی گردیده و منشأ و مبدأ بسیاری از گرفتاریها و مشکلات انسان است. اشخاصی که توفیق کنترل نگاه و پاکی چشم را داشته اند، به اسرار الهی و مقامات معنوی بالا (مانند حضرت یوسف صدیق که با کنترل نگاه خود و مقاومت در برابر شیطان به موفقیت فراوانی رسید) و حتی به زیارت چهره دلربای مهدی موعود (عج) دست یافته اند.

توصیه شده: برای غلبه به وسوسه های شیطان و برای کنترل چشم این دعا را قرائت نمائیم:

یا خَیرَ حبیبٍ و محبوبْ، صَلِّ علی محمّدٍ و آل مُحَمَّد

و درصورت آلوده شدن چشم، پس از استغفار و توبه، شایسته است به آیات قران مجید و به صورت اولیاء الهی و پدر و مادر نگاه کنیم.

2.نگاه توأم با حسرت، حسادت و سوءظن به اموال و دارایی و زرق و برق زندگی دیگران:

با توجه به داستانهای ذکر شده در سوره های مبارکه نمل (موعظه حضرت سلیمان توسط مورچه) و قصص (نگاه مردم به اموال و داراییهای قارون) می توان انسانها را به دو دسته تقسیم بندی کرد:

دسته اول: افرادی هستند که دلبسته دنیا هستند و یا با دیدن مال و ثروت دیگران از یاد خداوند متعال غافل شده، با حسرت می گویند کاش ما هم مثل آنها مال و ثروت داشتیم.

دسته دوم: افرادی هستند که صاحب علم بوده و با دیدن مال و ثروت دیگران، از یاد خداوند غافل نشده و ثواب خدا را بهتر از دارایی و اموال برای کسانی که ایمان و عمل صالح دارند، می دانند. این دسته همانا رستگارانند.  

نتیجه: با شناسایی ابزار شیطان برای زوال بینایی معنوی، می بایست با توکل به خداوند متعال و ائمه اطهار علیهم السلام همواره سعی و تلاش نماییم که با کنترل نمودن نگاه خود از تبدیل شدن چشم به مبدأ و  منشأ گرفتاری و غفلت از خداوند متعال جلوگیری نماییم.                     والسلام-التماس دعا       

شب دوم: یکشنبه مورخ 26/02/89.

شروع مراسم: با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء.

ساعت 21: تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط قاری محترم آقای مهدی صادقی.

ساعت 30/21: آغاز سخنرانی استاد غلامرضا کریملو.

 ادامه سلسله مباحث "رهزنان" با موضوع : خیانت

مقدمه: شیطان بعنوان رهزن، همواره سعی و تلاش می نماید که با ترغیب انسان به خیانت او را از دایره ایمان و صراط مستقیم دور ساخته و هرچه امتیاز و ذخیره معنوی و اخروی جمع آوری نموده را به غارت ببرد. 

معنای خیانت: خیانت بمعنای ناراستی, دغل بازی و مکر و حیله بوده و در مقابل واژه امانت استفاده می شود. 

امام صادق (ع) می فرمایند: مؤمن ممکن است گاهی مرتکب خطا و اشتباه شود اما دو خطا هیچگاه از او سر نمی زند, مگر اینکه ایمانش را از دست داشته باشد. خطای اول: خیانت و خطای دوم: دروغ. 

امانتداری: اگر در حفظ و نگهداری امانت و همچنین در نوع مصرف امانت دقت لازم لحاظ گردد, امانتداری تحقق یافته است. 

در جوانب مختلف زندگی,مصادیق خیانت فراوان می باشد که به تعدادی از موارد آن اشاره می کنیم: 

1.خیانت به دوست و برادر دینی:  

فاش کردن اسرار برادر دینی- حل نکردن مشکل دوست و برادر دینی (بنا به فرموده امام صادق علیه السلام)- چشم پوشی از ناموس و محارم دوستان و....    

2.خیانت به همسر: 

همسران که در هنگام عقد یکسری تعهدات را پذیرفته اند می بایست به تعهدات خود پایبند بوده و همسر خود را بعنوان امانت الهی بدانند و سعی نمایند که هیچ کدام از مصادیق خیانت را درحق همسر خود انجام ندهند.

3.خیانت به قرآن بعنوان یکی از امانتهای پیامبر اسلام (ص): 

نخواندن قران و خواندن و عمل نکردن به آن.  

4. خیانت به عترت بعنوان یکی دیگر از امانتهای حضرت محمد (ص):  

رعایت نکردن شأن و جایگاه اهل بیت عصمت و طهارت و دشمنی با ایشان.

5.خیانت به خدا: 

عمل نکردن به فرامین و اوامر الهی و انجام دادن منکرات الهی. 

6.خیانت به بدن و اعضاء و جوارح جسم بعنوان امانتهای الهی: 

دروغ گفتن و دشنام دادن با زبان, آلوده کردن دل و قلب سلیم (چون دل و قلب جایگاه خذاوند متعال است و نباید کس دیگری را جایگزین او کرد), نگاه به نامحرم و خیانت بوسیله چشم (چرا که خداوند به خیانت چشمها آگاه است) و ... 

نتیجه: با شناسایی ابزار شیطان برای تشویق و ترغیب انسان به خیانت, و با توکل به خداوند متعال و استعانت از ذوات مقدس اهل بیت علیهم السلام می بایست در حفظ و نگهداری امانتهای الهی و امانتهای دوستان و برادران دینی کوشا باشیم تا از دایره ایمان خارج نشده و بعنوان مؤمن شناسایی شویم.              والسلام -التماس دعا   


 شب سوم: دوشنبه مورخ 27/02/89.

شروع مراسم: با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء.

ساعت 21: تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط خادم الحسین (ع) حاج حسین صفا.

ساعت 30/21: آغاز سخنرانی استاد غلامرضا کریملو.

 ادامه سلسله مباحث "رهزنان" با موضوع : عمل

مقدمه: شیطان بعنوان رهزن، همواره سعی و تلاش می نماید که انسان را از عمل بازدارد و یا اعمال او را آلوده و ناخالص سازد و بدینوسیله او را از صراط مستقیم دور ساخته و هرچه امتیاز و ذخیره معنوی و اخروی جمع آوری نموده را به غارت ببرد. 

حضرت محمد صل الله علیه و آله و سلم فرموده اند: انسانها به موضوع دنیا دو دیدگاه دارند. 

الف. اهل و عیال و مال و اموال: که اهل و عیال در دنیا و فقط تا دم قبر با انسان هستند. و از مال و اموال نیز فقط یک کفن با انسان وارد قبر می شود. 

ب. عمل: با انسان وارد قبر شده و همواره همنشین او خواهدبود. 

 و اما شیطان بعنوان رهزن برای گمراهی انسان از صراط مستقیم با روش و گامهای ذیل با عمل برخورد می کند: 

1.در گام اول شیطان با ابزاری که در دست دارد و با زیبا و دلفریب نشان دادن دنیا سعی و تلاش می نماید که انسان را تنها متوجه اهل و عیال و مال اموال نماید. بدین ترتیب انسان در دنیا فقط مشغول ازدیاد اهل و عیال و مال اموال خود شده و از عمل غافل می ماند. در مورد انسانی که از دنیا می رود دو تفکر شیطانی و الهی وجود دارد. تفکر شیطانی توسط برخی انسانها مطرح شده و با سئوال چه چیزی از خود بجا گذاشته؟ بیان می شود. اما تفکر الهی توسط ملائکه و کارگزاران خداوند متعال و با سؤال چه چیزی با خود آورده است؟ مطرح می شود. شیطان آدمی را معطوف به بیشتر نمودن مال و اموال و اهل و عیال کرده و  عمل را به کلی از یاد انسان می برد. 

2.در گام دوم شیطان به سراغ انسانهایی که تنها به فکر اهل و عیال و مال و اموال نبوده اند رفته و سعی می کند اعمال انسان را آلوده و ناخالص سازد. از جمله ابزار قدرتمند شیطان برای ناخالص کردن عمل، ریا و خود نمایی است. اگر انسان معتقد باشد که خداوند بینا و شنواست دیگر نیازی به مطرح کردن عمل خود نداشته و کوشش می کند اعمال نیک و صالح را در خفا و پنهانی انجام داده و بدینوسیله عمل را فقط برای خدا خالص گرداند. اما عده ای دیگر به محض اینکه عمل صالحی انجام می دهند آن را مطرح نموده و اعمال خود را برای خلق خدا انجام داده و ناخالص و آلوده می سازند. 

3.در گام سوم شیطان انسان را وادار می نماید که عمل خیر و صالح خود را به زبان آورده و برسر افراد منت گذارد. بدین ترتیب عمل نیک انسان ناخالص شده و مهر ابطال آن توسط خداوند متعال ضرب می گردد. 

4.در گام چهارم شیطان تلاش می کند با گرفتن روح و حقیقت عمل صالح، کیفیت عمل را از بین ببرد. اگر کسی خم و راست شود ولی روح نماز را درک نکند، گرسنگی بکشد  اما فلسفه روزه را نداند، قران بخواند اما در معانی آن تدبر ننماید و....، اعمالی بی کیفیت انجام داده است.   

 با توجه به موارد مطرح شده بالا و با توجه به گامها و روشهای شیطان برای ترغیب انسان به ازدیاد مال و اموال و برحذر داشتن انسان از توجه به عمل، حدیث زیبایی از امام صادق (ع) که از کتاب میزان الحکمه اقتباس گردیده، تقدیم می گردد:

قال الصادق (ع):  

                         من قبل الله منه صلاة واحده، لم یعذبه  

          اگر کسی یک نماز مقبول داشته باشد خدا عذابش نمی کند.  

                         من قبل الله منه حسنة واحده، لم یعذبه ابداً 

         اگر کسی یک کار نیک مقبول داشته باشد خدا ابداً عذابش نمی کند. 

لازم به ذکراست پرونده برخی اعمال با مرگ بسته نشده و انسان از منافع آن همواره بهره مند خواهدبود از جمله صدقه جاریه، کاشت درخت، احداث راه و پل، بجا گذاشتن علم، فرزند صالح و.... 

نتیجه: با شناسایی ابزار شیطان برای تشویق و ترغیب انسان به ازدیاد اهل و عیال و مال و اموال و دور ساختن او از عمل, و با توکل به خداوند متعال و استعانت از ذوات مقدس اهل بیت علیهم السلام می بایست در دنیا به فکر انجام دادن عمل آن هم عمل صالح باکیفیت و خالص برای خدا باشیم. در این راه بهترین الگو، بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها هستند که در تمامی لحضات عمر شریفشان هموراه در حال انجام عمل صالح با بهترن خلوص و کیفیت بودند و حتی جان شریفشان را در جهت اعتلای خداو پیامبر(ص) و علی (ع) و دین اهدا نمودند. صدقه جاریه، فرزندان صالحی همچون حسنین (ع) و زینبین (س) و سایر امامان بزرگوار وبرکات فراوان دیگر، یادگاران ارزشمندی از دوران کوتاه زندگی پربرکت حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها می باشد.  

                                                        والسلام -التماس دعا 



نظرات 2 + ارسال نظر
محمدرضا پنج‌شنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 12:52 http://afkareman.blogsky.com

توهین سایت گوگل به ایران و ایرانی .
این مطلب رو حتما بخونید.
http://afkareman.blogsky.com

مجله اینترنتی تیک یکشنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 19:25 http://tikmag.com/

سلام دوست عزیز

مجله اینترنتی تیک از شما برای تبادل لینک و همکاری دعوت می کند.

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر و همکاری با مجله اینترنتی تیک به آدرس
http://tikmag.com/?page_id=871

و برای تبادل لینک با مجله اینترنتی تیک به آدرس
http://tikmag.com/?page_id=355

مراجعه کنید.

منتظرتان هستیم
با سپاس

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد