مجمع منتظران المهدی(عجل الله)-جوادیه تهران

هرکه اینجا عشق بازی میکند روز محشر سر فرازی میکند هر که آید بر در این میکده مهدیش مهمان نوازی میکند

مجمع منتظران المهدی(عجل الله)-جوادیه تهران

هرکه اینجا عشق بازی میکند روز محشر سر فرازی میکند هر که آید بر در این میکده مهدیش مهمان نوازی میکند

۹ربیع آغاز امامت حضرت صاحب الزمان مهدی (عج) مبارکباد.

سالروز آغاز امامت امام زمان (عج)

 

نهم ربیع الاول، نه تنها نخستین روز امامت امام عصر علیه السلام است، بلکه آغاز دوره ای حیاتی و مهم در تاریخ شیعه نیز به شمار می آید. در سال روز نهم ربیع الاول که یادمان آغاز امامت ولی عصر علیه السلام است، تصمیم گرفتیم در چند سطر کوتاه به رخ دادهایی که پس از شهادت امام حسن عسکری علیه السلام در سامرا روی داد، اشاره کنیم.

روز جمعه، هشتم ربیع الاول سال 260 هـ.ق، امام حسن عسکری علیه السلام پس از این که نماز صبح را خواندند، بر اثر زهری که هشت روز قبل معتمد به ایشان خورانده بود، به شهادت رسید. این حادثه در شرایطی روی داد که امام یازدهم افزون بر این که مانند پدران خود زمینه را برای غیبت آماده کرده بود، شب پیش از شهادت شان، دور از چشم مأموران خلیفه، نامه های بسیاری به شهرهای شیعه نشین فرستادند. خبر شهادت امام در سراسر شهر سامرا پیچید و مردم به احترام او عزاداری کردند. به گفته مورخان، در روز شهادت امام، سامرا به صحرای قیامت تبدیل شده بود.

عثمان بن سعید عمری، به نمایندگی از حجت بن الحسن علیه السلام متصدی غسل و کفن و دفن حضرت شد و بر اساس گفته شیخ صدوق، خود امام زمان علیه السلام با کنار زدن عمویش جعفر که قصد نمازگزاردن داشت، بر بدن پدر بزرگوارش نماز خواند.

حکومت عباسی از مدت ها پیش بر اساس سخن رسول الله صلی الله علیه و آله و امامان معصوم علیهم السلام مبنی بر این که مهدی فرزند امام حسن عسکری علیه السلام است، امام یازدهم را زیر نظر داشت و مراقب بود تا فرزندی از ایشان نماند، ولی امام یازدهم با پنهان نگه داشتن خبر ولادت فرزندش این نقشه را باطل کرده بود. پس از شهادت امام کم کم خبر فرزندی به نام مهدی علیه السلام پخش شد و تلاش چند باره خلیفه عباسی برای یافتن امام مهدی علیه السلام به نتیجه نرسید.

عثمان بن سعید، نائب اول امام بود و با آغاز غیبت ولی عصر علیه السلام توقیعات حضرت را به شیعیان می رساند. از همین زمان بود که شیعیان برای نخستین بار طعم غیبت را چشیدند. آغاز غیبت صغرا مصادف با آغاز امامت حضرت مهدی علیه السلام بود تا مردم آرام آرام با مفهوم تلخ و دردناک غیبت آشنا شده، بتوانند تا آن زمان که به اشتباه خود پی می‌برند و به وظایف خود در برابر امامان آگاه می‌شوند، همچنان دیندار بمانند. در دوران غیبت صغرا چهار نایب خاص، امر وساطت میان امام علیه السلام و شیعیان را به عهده داشته و چنان‌که خواهیم دید، همه آنها معروف و سرشناس بوده‌اند. آنان احکام دین را از وجود اقدس امام زمان علیه السلام گرفته و در اختیار شیعیان می‌گذاشتند. سؤالات [کتبی و شفاهی] ایشان را به حضور امام زمان علیه السلام برده و سپس پاسخ را به شیعیان می‌رسانیدند و همچنین، وجوه شرعی شیعیان را با وکالتی، که از امام داشتند، می‌گرفتند [و به حضرت تحویل می‌دادند یا با اجازة ایشان مصرف می‌کردند] آنان جمعی بودند که امام حسن عسکری علیه السلام در زمان حیات خود عدالتشان را تأیید فرمود و همه را به عنوان امین امام زمان علیه السلام معرفی کرد و بعد از خود، ناظر املاک و متصدی کارهای خویش گردانید، و آنها را با نام و نسب به مردم معرفی نمود.

مجمع منتظران المهدی (عج) فرارسیدن عید الزهرا (س) و آغاز امامت حضرت بقیه الله الاعظم مهدی موعود ارواحنا فداه را حضور تمامی مسلمانان و شیعیان جهان بویژه بازدید کنندگان محترم این وبلاگ تبریک و شادباش عرض نموده سلامتی و تعجیل در فرج قطب عالم امکان حضرت صاحب الزمان (عج) و ادامه توفیقات روزافزون تشیع را از خداوند قادر متعال مسئلت می نماید.

"اللهم عجل لولیک الفرج
و العافیة و النصر واجعلنی من خیر انصاره و اعوانه و المستشهدین بین یدیه"

نظرات 6 + ارسال نظر
ترگل پنج‌شنبه 13 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 14:32

حضرت فرمود: این روز روز استراحت مؤمنان است زیرا از

شر آن منافق استراحت یافتند ،

روز زایل شدن کرب و غم است ،

روز غدیر دوم است ،

روز تخفیف گناهان شیعیان است ،

روز برهم شکستن بنای کفر و عدوان است ،

روز عافیت است ،

روز برکت است ،

روز طلب خونهای مؤمنان است ،

روز عید بزرگ خدا است ،

روز مستجاب شدن دعا است ،

روز موقف اعظم است ،

روز وفای به عهد و شرط است ،

روز کندن جامة سیاه است

روز ندامت ظالم است ، .

.

با تشکر از پیامهای زیبایتان متقابلاً تبریک عرض می نماییم.

ترگل پنج‌شنبه 13 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 14:33


بر دشمن مرتضی علی لعنت!
بر دشمن حضرت زهرا لعنت!
بر منکر صاحب الزمان لعنت!.

..









ترگل پنج‌شنبه 13 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 14:35

غربت امام عصر

غربت و مظلومیت، رشته ای است پیوسته، از غدیر تا کربلا و از کربلا تا غیبت. آنها که آرزو داشتند در سال دهم هجری، در سایه سار تک درخت وادی جحفه بودند تا با صاحب غدیر بیعت کنند، امروز باید با حجت معبود، مهدی موعود بیعت کنند و هر چه در توان دارند، از یاری امام زمان خود دریغ ندارند؛ چنان که امام علی علیه السلام می فرماید: «خوشا به حال کسی که زمان او (حضرت مهدی علیه السلام ) را درک کند، به دوره او بپیوندد و دوره او را شاهد باشد». نیز ایشان در جایی دیگر می فرماید: «هیچ مرده ای باقی نمی ماند، مگر اینکه شادی ظهور مهدی علیه السلام در قبرش به او می رسد و آنها در قبرهایشان با هم دیدار می کنند و یکدیگر را به قیام قائم علیه السلام بشارت می دهند».

ترگل پنج‌شنبه 13 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 14:36

نخل امید



پس کی از روز وصال تو خبر می آید؟

کی شب هجر تو ای دوست به سر می آید؟



هر مسافر به دیار و وطنش باز آمد

کی نگار من غمگین ز سفر می آید؟



آنی از ساحت دل یاد تو بیرون نرود

دائما صورت ماهت به نظر می آید



نغمه مرغ سحر می دهد از صبح خبر

کی پسِ شام فراق تو سحر می آید؟



سدّ لطف تو حفاظت کند از ما ای دوست

هر زمان جانب ما سیل خطر می آید



پس کی ای دوست پس از این همه خوناب جگر

نخل امید من آخر به ثمر می آید؟



ذوالفقار علوی چون که بگیرد در دست

پی آزادی انواع بشر می آید



«ملتجی» منتقم آل محمد، مهدی

پی نابودی هر فتنه و شر می آید

متقابلاً تبریک عرض می نماییم

گل رامیان جمعه 20 دی‌ماه سال 1392 ساعت 19:41 http://goleramian.ir

با سلام
مطلب شما در گل رامیان منتشر شر با نام خود شما

طاووس چهارشنبه 21 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 16:27 http://taavus.blogfa.com

سلام
ممنون از وب و مطالب ارزشمندتون
ازتون دعوت می کنم از این پست دیدن فرمایید و در صورت تمایل آنرا اشاعه دهید :
(شناخت امام زمان عج)
http://taavus.blogfa.com/post/108

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد